O nama…

Dobrodošli na sajt Samostalnog Sindikata Zaposlenih u JAT Tehnici (SSZJT)

Naši članovi rade u više od 10 organizacionih celina i predstavljaju snagu od visoko obrazovanih intelektualaca do ljudi koji rade jednostavne i slabo plaćene poslove. Samostalni sindikat zaposlenih u Jat Tehnici je simboličan prikaz Jat Tehnike u malom.

Nadamo se da ćete na našoj web prezentaciji naći sve što vas interesuje i da ćete uživati u svojoj poseti. Za sve dodatne informacije možete da nam se obratite putem mail-a: office@sszjt.org.rs ili sszjt@jat-tech.rs

sszjt_kolaz

Naziv: Samostalni Sindikat Zaposlenih u Jat Tehnici – SSZJT

Nastanak: Januar 2006. godine
Članstvo: Broj članova 229 (10. januar 2011.godine)
Profil: Zastupljene su sve struke i zanimanja, nije strukovni sindikat
Reprezentativnost: Potvrđena 23.02.2006. i 12.01.2011.godine
Članarina: 2% neto l.d.
Učlanjen u: Republički i Beogradski samostalni sindikat, Odbor za vazdušni saobraćaj i veze
Imovina: Bez imovine, članarina je jedini prihod.

SSZJT – Samostalni Sindikat Zaposlenih u Jat Tehnici je formiran januara 2006. godine iz narasle potrebe da se organizuje zaštita zaposlenih i namere da se izbegnu slabosti strukovnih podela. Izvesnost da će Sindikat postati reprezentativan nas je obavezala na krajnje ozbiljan pristup socijalnim zadacima.
Prilikom formiranja sindikata čvrsto je dogovoreno da se posle šest meseci funkcionisanja obave izbori na kojima će članstvo izabrati predsednika, izvršni odbor i nadzorni odbor.
Po formiranju sindikata za nekoliko dana je utvrđena reprezentativnost i uz SSVMS postali smo jedan od dva reprezentativna sindikata u JAT Tehnici. Ubrzo smo postali i aktivni članovi Republičkog i beogradskog odbora za vazdušni saobraćaj, Samostalnog sindikata Srbije.
Na našu inicijativu je pristupljeno izradi prvog kolektivnog ugovore u JAT Tehnici. Posle teškog i mukotrpnog angažovanja oko PKU-a, uz razne ustupke, kako menadžmentu tako i SSVMS-u, došlo se do dogovora. Isti je stupio na snagu u julu 2006. godine. Ovo je bio jedan od retkih PKU-a na snazi kod javnih preduzeća u Srbiji. Potpisani kolektivni ugovor je naišao na opšte odobravanje i zadovoljstvo kod zaposlenih. U njemu se jasno vide sva prava i obaveze kako zaposlenih, tako i menadžmenta.
Kada je vlada odlučila o tenderskoj prodaji JAT Tehnike inicirali smo potpisivanje novog PKU-a, i što je još važnije za zaposlene, socijalnog programa. Tim programom smo snažnije zaštitili zaposlene kroz osiguranje radnog mesta i plate, a obavezali kupca na veće obaveze (da zadrži sve tehnološke celine, bavi se istom delatnošću duže vreme, ne obara nadnice itd.). Novi kolektivni ugovor je stupio na snagu 20. marta 2008.godine.
Posle neuspelog tendera za prodaju JAT Tehnike odnosi u JAT Tehnici se nažalost drastično menjaju nagore. Prvo nailazi period od četiri meseca u kojima nema klijenata i količina radova drastično opada. Nije moguće uposliti kapacitete dok JAT-ovi avioni za to nisu dovoljni. Tada sledi odluka SSVMS-a da raskine PKU, koji samo što je potpisan (mart 2008.). Taj potez smatramo jako opasnim i štetnim po zaposlene. Kao posledica nepovoljne poslovne situacije počele su da kasne uplate iz JAT Airways-a, koji takođe ima velike finansijske probleme. Time su dovedene u pitanje isplate naših ličnih dohodaka, što je izazvalo opravdano nezadovoljstvo zaposlenih.
Smena menadžmenta i dolazak novog direktora Srđana Miškovića sa svojim pogledima na organizaciju posla inicira rad oko promene i izrade nove organizacije–sistematizacije koja ni do danas nije završena. Nažalost finansijska zavisnost od JAT Airways-a je sve očiglenija, a loš rad službe marketinga je očigledan, jer sa praznim hangarima se ne može ništa dobro očekivati. U septembru 2009.godine se potpisao novi ugovor sa JAT Airways-om koji i posle toga ne servisira redovno svoje finansijske obaveze prema JAT Tehnici, što izaziva ogromno nezadovoljstvo zaposlenih u JAT Tehnici i dovodi do štrajka i obustave održavanja JAT-ovih aviona. Resorno ministarstvo kao ni sama skupština JAT Tehnike, nisu pokazali ni malo interesovanja za sve probleme koji zaokupljaju, kako našu kompaniju, tako i zaposlene. Sindikati pokušavaju da pomognu kroz dobronamerne sugestije (restruktuiranje kompanije, racionalizacija kadrova kroz dobrovoljni socijalni program kao što je to JAT dobio u tri navrata za godinu dana), ali menadzment i dalje ostaje nezainteresovan.
Sada smo došli do toga da zaposleni moraju da podnose posledice nesposobnog menadžmenta kao i obično kod nas zamenjuje se uzrok i posledica. Našem sindikatu je sve odavno poznato i na vreme smo upozoravali kako odgovorne tako i direktora ali bez očekivanih rezultata.